Our website uses cookies to give you the best online experience.
If you'd like to know more or change your settings, our will give you a full explanation

Laboratorul

Tunel de vant pentru testarea nivelului de zgomot

Tunel de vant

Descoperirile fundamentale pentru dezvoltarea sistemului Whispbar au fost facute in timpul orelor de cercetare si testare meticuloasa in tunelul de vand al Universitatii Canterbury. Fara aceasta faza critica in dezvoltarea sitemului, Whispbar nu ar fi reusit sa darame toate barierele si sa devina frimele bare silentioase din lume.

Tunelul de vant la care au fost testate, a fost expus la targul Automechanika, in Frankfurt, in September 2008 unde vizitatorii standului nostru au putut verifica silentiozitatea barelor la lansarea lor mondiala pe piata. Tunelul este operat de un motor electric de 11KW si poate produce viteze de pana la 160km/h. Testele in tunelul de vant au fost folosite din totdeauna, in industria aeronautica, unele putiand fi vizionatela Wright Brothers' Wind Tunnel de Wilbur si Orville Wright din iarna 1901. Acestea dovedesc valoarea utilizarii tunelului de vant in descoperirea secretelor zborurilor, iar whispbar au fost create urmand acelasi drum. Asa cum fratii Wright au devenit primii aviatori pe avioane propulsate cu motor, la fel si Whispbar sant primele bare transversale silentioase.

Testare pana la perfectionare

Testarea in tunelul de vant, nu a oprit procesul de testare la care au fost supuse Whispbar. Directia vantului, umiditatea, turbulentele, apropierea barelor de acoperisul masisnii, sant toate elemente care paticipa la aparitia zgomotelor si care nu pot fi repicate in tunelul de vant. Asa ca Whispbar trebuie supuse testelor si pe strada, in trafic real. testele au fost refacute pe diferite modele de autoturisme ca sa se verifice rezultatele obtinute in laborator.

Ideea unor sisteme silentioase a aparut in ultima parte a anilor 80, dupa aproape 10 ani de experienta in procuerea sistemelor de bare transversale, fiind constienti de cea mai mare problema a acestei industrii, producerea zgomotului provocat de vant.! Prima tentativa de rezolvare a acestei probleme a fost prin adaugarea unei streasini aerodinamice in partea frontala a unor bare cu sectiunea rectangulara . Aceasta idee a avut un succes limitat si a fost folosita la barele-S lansate in 1990. Dezvolatrea ulterioara, s-a facut prin colaborarea cu Universitatea Canterbury prin dezvoltarea profilului " aripa de bufnita" , in fapt o serie de triunghiuri montate pe latura frontala a barelor. Aceasta idee a fost aplicata pentru barele transversale,dezvoltate pentru un nou autoturism Ford, in 2002. Apoi in 2006, dupa teste suplimentare si dezvoltarea in continuare a produsului, impreuna cu Universitatea din Canterbury a inceput crearea frumoasei forme de aripa care va permite in urmatorii cativa ani sa se obtina profilul proclamat ca cel mai silentios din lume. Dezvolarea pana in faza finala a Whispbar a necesitat multe ore de testare in tunelul de vant, de verificare si reverificare a datelor si de validare a acestora, intrucat sant foarte multi factori care influenteaza producerea zgomotului barelor transversale. Noul profil rezultat in urma acestor eforturi a inregistrat primul succes ,cand a fost acceptat de GM Australasia, pentru noul sau sedan in acelasi ani 2006.

Ceea ce a inceput ca o simpla idee inceputa spre sfarsitul anilor 80, s-a finalizat dupa ani de cercetare si testare stiintifica prin realizarea celui mai silentios sistem de bare din lume

Adauga